Este proxecto implica o seguemento dunha estación meteorolóxica no instituto onde os alumnos recollen datos meteorolóxicos, analizan e procesan os datos recollidos e presentan resultado e as súas conclusións.

Estación Meteorolóxica

Details

Equipo de traballo

Coordinación Recollida de Datos:
- Ana Palacios

Coordinación Proceso en Análise de Datos:
- Boja Peteiro

Coordinación Presentación de Resultados:
- Adriana Palas

Coordinación Avaliación do Proxecto:
- Chus Rodrigo

Coordinación Melloras Proxecto:
- Pedro Sampedro

Recollida de datos: cada día do mes correspóndelle a un alumno/a da clase. Cada semana iráse publicando a lista correspondente.

Para a semana do 1 ó 5 de maio:

- Día 1: Ana Palacios
- Día 2: Borja Peteiro

- Día 3: Adriana Palas
- Día 4: Chus Rodrigo
- Día 5: Pedro Sampedro

Para a semana do 6 ó 12 de maio:

- Día 6: Rocío Pernas
- Día 7: Antón Gómez

- Día 8: Felix Dafonte
- Día 9: Chus Álvarez
- Día 10: Xan López
- Día 11: Xaime Darriba
- Día 12: Carmen Ortega

Para a semana do 13 ó 19 de maio:

- Día 13: Marisa Darriba
- Día 14: Manolo Parga

- Día 15: Victor Arango
- Día 16: Aurea López
- Día 17: Maite Barreiro
- Día 18: Jesús Lambón
- Día 19: Carlos Díaz

Para a semana do 20 ó 26 de maio:

- Día 20: Borja Peteiro
- Día 21: Chus Rodrigo

- Día 22: Antón Gómez
- Día 23: Felix Dafonte
- Día 24: Xan López
- Día 25: Xaime Darriba
- Día 26: Adriana Palas

Diagrama do Proceso

Accesibilidade en Linux

Details

Configurar Accesibilidade en Sistema Linux

Avaliación do Proxecto

Avaliación do Proxecto:

  1. Calidade dos Datos Recollidos:

    • Avaliar a precisión e fiabilidade dos datos recollidos comparandoos con fontes meteorolóxicas profesionais.

    • Verificar se os datos están completos e correctamente rexistrados ao longo do período de recollida.

  2. Precisión da Análise:

    • Avaliar a precisión dos métodos de análise utilizados para interpretar os datos meteorolóxicos.

    • Comparar as conclusións obtidas coas tendencias climáticas históricas ou predicións meteorolóxicas profesionais.

  3. Coherencia dos Resultados:

    • Examinar a coherencia dos resultados presentados en relación co obxectivo do proxecto e os datos recollidos.

    • Identificar se as conclusións tiradas dos datos son lóxicas e coherentes coas tendencias meteorolóxicas esperadas.

Identificación de Melloras:

  1. Mellora na Recollida de Datos:

    • Identificar posibles fontes de erro ou inexactitudes na recollida de datos e buscar maneiras de mellorar a precisión e fiabilidade.

    • Proporcionar formación adicional aos alumnos responsables da recollida de datos para asegurar unha recollida consistente e precisa.

  2. Optimización do Procesamento de Datos:

    • Explorar novas ferramentas ou métodos de análise de datos para mellorar a precisión e a eficiencia no procesamento de grandes volumes de datos meteorolóxicos.

    • Proporcionar formación adicional aos alumnos encargados do procesamento de datos para aproveitar ao máximo as capacidades do software utilizado.

  3. Feedback dos Participantes:

    • Recoller feedback dos participantes do proxecto, incluíndo alumnos, profesores e outros interesados, sobre a súa experiencia e posibles áreas de mellora.

    • Utilizar este feedback para facer axustes no proxecto e implementar melloras para futuras iteracións.

  1. Actualización e Mellora do Equipamento:

    • Avaliar o rendemento da estación meteorolóxica e considerar a actualización ou substitución de equipos obsoletos para garantir unha recollida precisa e fiable de datos.

    • Buscar financiamento ou subvencións para adquirir novos equipos ou mellorar a infraestrutura existente.

 

Presentación de Resultados

Presentación dos Resultados:

  1. Informe Escrito:

    • Elaborar un informe detallado en google docs que inclúa unha introdución ao proxecto, unha descripción da metodoloxía, os resultados obtidos e as conclusións.

    • Incluir gráficos, táboas e outros elementos visuais para ilustrar os datos recollidos e as tendencias identificadas.

  2. Presentación Visual:

    • Preparar unha presentación visual utilizando diapositivas de Google Docs o outro software similar.

    • Incluir imaxes da estación meteorolóxica, gráficos das variables meteorolóxicas ao longo do tempo e mapas da ubicación da estación.

  3. Interactividade:

    • Utilizar ferramentas interactivas, como aplicacións web ou software de visualización de datos, para permitir aos espectadores explorar os datos por si mesmos.

    • Incluir elementos interactivos na presentación, como enquisas en tempo real ou xogos relacionados co clima.

  4. Contextualización:

    • Situar os resultados do proxecto nun contexto máis amplo, como comparalos con datos meteorolóxicos históricos ou con estudos científicos previos sobre o clima na contorna.

    • Destacar a relevancia dos resultados para a comprensión do clima local e o seu impacto na comunidade.

  5. Público Obxectivo:

    • Adaptar a presentación ao público obxectivo, xa sexan compañeiros de clase, profesores ou a comunidade en xeral.

    • Utilizar unha linguaxe e un ton adecuados para asegurar que a presentación sexa comprensíble e atractiva para a audiencia.

  1. Divulgación de Resultados:

    • Explorar diferentes medios de divulgación para compartir os resultados do proxecto, como publicacións en redes sociais, artigos no xornal escolar ou presentacións na web do centro.

    • Aproveitar a oportunidade para involucrar á comunidade na discusión sobre o clima e promover a conciencia ambiental.

Datos climatoloxía de Vigo

Comentarios

O Proxecto

Descrición do Proxecto:
Obxectivo Xeral:

O obxectivo principal do noso proxecto é recoller e analizar datos meteorolóxicos utilizando unha estación meteorolóxica na escola. Queremos comprender mellor o clima local e os seus patróns ao longo do tempo.

Obxectivos Específicos:

  1. Recoller datos meteorolóxicos diarios para crear un rexistro detallado do clima na nosa área.

  2. Analizar as tendencias ao longo do tempo para identificar cambios estacionais e patróns climáticos locais.

Recursos Necesarios:
Equipamento:

  • Estación meteorolóxica

  • Ordenadores para o procesamento de datos

  • Software de análise de datos

Persoal:

  • Alumnos responsables da recollida de datos

  • Alumnos encargados do procesamento e análise de datos

Recollida de Datos:

  • Frecuencia de Recollida: Recolleremos datos meteorolóxicos diariamente.

  • Variables a Recoller: Temperatura, humidade, velocidade do vento, precipitación, presión atmosférica.

  • Localización dos Dispositivos: A estación meteorolóxica esta ubicada no entorno do centro.

Procesamento e Análise de Datos:

  • Formato de Datos: Os datos almacenaranse en follas de cálculo para a súa posterior análise.

  • Métodos de Análise: Utilizaremos técnicas estatísticas descritivas e análise de series temporais para examinar os datos recollidos.

  • Interpretación de Resultados: Interpretaremos os resultados para identificar patróns climáticos locais e posibles cambios estacionais.

Presentación de Resultados:

  • Formato de Presentación: Presentaremos os nosos resultados a través de informes escritos e presentacións visuais.

  • Público Obxectivo: Os nosos compañeiros de clase e profesores  serán o público obxectivo da nosa presentación.

  • Divulgación de Resultados: Compartiremos os resultados máis relevantes do proxecto a través de redes sociais e web do centro.

Avaliación e Mellora:

  • Avaliación do Proxecto: Avaliar o éxito do proxecto mediante a calidade dos datos recollidos e a precisión da análise.

  • Identificación de Melloras: Identificar áreas de mellora no proceso de recollida e procesamento de datos para futuras implementacións.

  • Feedback e Retroalimentación: Recoller comentarios e opinións dos participantes do proxecto para mellorar proxectos futuros.

Estación Meteorolóxica

Unha estación meteorolóxica é un dispositivo que se utiliza para medir diferentes aspectos do clima nun lugar específico. Estas medidas axúdanos a entender como está o tempo nese lugar e como pode cambiar no futuro.

Compoñentes dunha Estación Meteorolóxica:

  1. Termómetro: Mide a temperatura do aire. É como o termómetro que usamos en casa, pero está especialmente deseñado para medir a temperatura exterior.

  2. Higrómetro: Mide a humidade do aire. Dinos canta auga hai no aire. Se hai moita humidade, é máis probable que sintamos calor, mesmo se a temperatura non é moi alta.

  3. Barómetro: Mide a presión atmosférica. A presión atmosférica indícanos se o aire está subindo ou baixando. Isto pódennos dar pistas sobre que tipo de tempo podemos esperar.

  4. Anemómetro: Mide a velocidade do vento. Dinos canto rápido está a soprar o vento nese momento. Tamén pode haber unha veleta que indica de que dirección ven o vento.

  5. Pluviómetro: Mide a cantidade de choiva que cae nun período de tempo determinado. Isto axúdanos a saber se choveu moito ou pouco nun día ou nunha semana.

Funcionamento:

Cada un destes instrumentos está conectado a un sistema de recollida de datos, que pode ser dixital ou analóxico. Este sistema rexistra as medidas que os instrumentos van facendo ao longo do día.

Os datos recollidos poden verse nunha pantalla ou mesmo enviarse a un ordenador para a súa análise. Isto permítenos levar un rexistro de como cambia o clima ao longo do tempo e facer predicións sobre que tempo pode vir no futuro.

Importancia:

As estacións meteorolóxicas son moi importantes porque axúdanos a entender e prever o clima. Isto é útil para moitas cousas, como planificar actividades ao aire libre, previr desastres naturais e estudar como o clima cambia co tempo debido ao cambio climático.

 

 

Tª/Precipitación

Details

Máximas e Mínimas

Details

Titorial Google Sheets

Cargando ...

Titorial Presentacións Google docs

Cargando ...

Titorial Documentos con Google Docs

Cargando ...

Reflexión sobre o Uso Responsable e o Benestar Dixital

Na era dixital actual, o uso da tecnoloxía converteuse nunha parte integral da nosa vida diaria. É crucial desenvolver habilidades e actitudes que nos permitan aproveitar os beneficios da tecnoloxía de maneira responsable e saudable. A autoavaliación sobre o uso responsable e o benestar dixital é un paso fundamental neste proceso de aprendizaxe.

Investigación Responsable

A capacidade para investigar de forma responsable en liña é unha habilidade esencial. Aprender a distinguir entre fontes fiables e non fiables non só mellora a calidade do noso traballo académico, senón que tamén nos protexe da desinformación. Reflexionar sobre como buscamos información e a calidade das fontes que utilizamos é vital para desenvolver un pensamento crítico e independente.

Uso da Tecnoloxía Dixital

O uso da tecnoloxía dixital vai máis aló de saber manexar dispositivos e aplicacións. Trátase de entender os riscos e as oportunidades que a tecnoloxía ofrece. Utilizar a tecnoloxía de forma segura e eficaz require coñecemento sobre privacidade, seguridade en liña e a capacidade de identificar e evitar riscos. Reflexionar sobre os nosos hábitos dixitais axúdanos a mellorar a nosa experiencia en liña e a protexer a nosa información persoal.

Respecto aos Dereitos de Autoría

O respecto polos dereitos de autor é fundamental no entorno dixital. Saber como citar fontes e recoñecer o traballo dos demais é unha cuestión de ética e responsabilidade. Esta práctica non só evita problemas legais, senón que tamén fomenta a integridade académica e profesional. Reflexionar sobre as nosas prácticas respecto aos dereitos de autor axúdanos a ser máis conscientes e respectuosos no uso de contidos dixitais.

Colaboración Responsable

A colaboración en liña require habilidades específicas para traballar eficazmente con outros de maneira respectuosa e produtiva. Saber como comunicarse, compartir recursos e resolver conflitos son competencias clave. Reflexionar sobre as nosas experiencias de colaboración en liña pode mellorar a nosa capacidade para traballar en equipo e fomentar un entorno dixital máis positivo e colaborativo.

Tempo de Pantalla Equilibrado

Manter un equilibrio saudable entre o tempo de pantalla e outras actividades é esencial para o noso benestar físico e mental. Demasiado tempo diante da pantalla pode afectar negativamente a nosa saúde, ó noso rendemento académico e as nosas relacións persoais. Reflexionar sobre o noso uso da tecnoloxía e buscar formas de equilibrar o tempo de pantalla con outras actividades saudables pode mellorar significativamente a nosa calidade de vida.

Saúde Mental en Liña

O impacto da tecnoloxía na saúde mental é un tema cada vez máis relevante. As redes sociais e outras plataformas dixitais poden ter efectos tanto positivos como negativos no noso benestar emocional. Reflexionar sobre como interactuamos en liña, como nos afecta a comparación social e como xestionamos o acoso ou os comentarios negativos é crucial para manter unha boa saúde mental. Buscar apoio cando é necesario e desenvolver prácticas dixitais saudables pode axudarnos a xestionar mellor o estrés e a ansiedade relacionados coa vida dixital.

Conclusión

Reflexionar sobre o noso uso da tecnoloxía e o noso benestar dixital é un proceso continuo que nos axuda a ser máis conscientes e responsables no entorno dixital. A través desta autoavaliación, podemos identificar áreas onde podemos mellorar e tomar medidas para desenvolver hábitos dixitais máis saudables e seguros. A tecnoloxía ofrece innumerables oportunidades, e con un uso responsable e consciente, podemos aproveitar ao máximo estas oportunidades mentres protexemos o noso benestar.

Actividades Competencia Dixital na Aula Virtual do Centro

Información perfil

  • Nome: Sheila
  • Apelido: Coro Fernández

Creative Commons

Ducumentos Aula Virtual do Centro

Recursos ACCESIBILIDADE Aula Virtual

Feedback

Modelo Feedback para un alumno que ten dificultade na integración dos recursos tecnoloxicos nas actividades de aprendizaxe



[Nome do alumno/a],

Gustaríame falar contigo sobre o teu progreso no que se refire á integración dos recursos tecnolóxicos nas nosas actividades de aprendizaxe. Primeiramente, recoñezo os teus esforzos en tratar de utilizar as ferramentas TIC dispoñibles para apoiar a túa aprendizaxe. É evidente que estás a traballar para superar as dificultades e adaptarte a estas novas ferramentas.

Entendo que a integración das TIC pode ser desafiante e quero asegurarche que estou aquí para axudarche neste proceso. Para facilitar a tua integración dos recursos TIC, recomendoche o seguinte:

  1. Explorar as Ferramentas: Dedica un pouco de tempo extra para familiarizarte con cada ferramenta TIC que utilizamos. Pode ser útil facer pequenas prácticas ou tutoriais para comprender mellor as súas funcións e características.

  2. Pedir Axuda: Non dubides en pedir axuda se te sentes perdido/a ou se necesitas orientación sobre como utilizar unha ferramenta específica. Estou dispoñible para responder a calquera pregunta que teñas e proporcionar apoio adicional.

  3. Practicar Regularmente: A práctica é fundamental para gañar confianza e habilidade no uso das ferramentas tecnolóxicas. Toma o teu tempo para practicar regularmente e experimentar con diferentes funcións e opcións dispoñibles.

  4. Establecer Obxectivos Pequenos: En lugar de tentar integrar todas as ferramentas tecnolóxicas de unha vez, establece obxectivos pequenos e alcanzables para cada sesión ou tarefa. Iso pode axudar a reducir a sensación de sobrecarga e permitir unha mellor concentración e comprensión.

Estou seguro/a de que, con perseveranza e práctica, poderás superar estas dificultades e comezarás a sentirte máis cómodo/a co uso das ferramentas TIC. Lembra que estou aquí para apoiarte en todo momento e estou ansioso/a por ver o teu progreso continuado.

O Profesor/a

Accesibilidade visual en windows

Partes dunha Estación Meteorolóxica

Estación Meteorolóxica UV

Clima de Vigo