Tocando as Meninas é o nacemento dun proxecto que pretende acercar a arte urbana de Canido, ubicado en Ferrol, ás persoas con dificultades visuais. Para superar o reto, que se presentará no First Lego League, o equipo de rapaces e rapazas están elaborando maquetas e aplicando as novas tecnoloxías ás obras que enchen as rúas deste barrio.

Quen somos?

Este perfil está destinado ó Club de Ciencias do IES de Fene. O equipo, chamado Os robots do pazo, está formado por rapaces e rapazas da ESO que comparte o seu interese pola ciencia nos recreos e os martes pola tarde.
Details

Somos Os robots do pazo!

Descargar Somos Robots do Pazo.mp4 [63.21MB]
Details

Cara onde vamos?

Descargar Maquetas impresión 3D [49.41MB]
Details

Recoñecementos de Tocando as Meninas!

Autonómico:
  • Primeiro Premio Xunta de Galicia ao Proxecto de Innovación 23/24 (FLL Galicia) 
  • Nominación National Innovation Award 23/24 (FLL Galicia)

Nacional:

  • National Innovation Award 23/24 (FLL Spain) 

IMG_20240302_181208.jpg

Quen colabora con nós?

Purple Blue Modern Illustration School Event Poster.jpg

Tocando ás Meninas foi guiado dende un comezo pola ONCE para que nos ofrecese as nocións necesarias para poder elaborar as maquetas da forma máis óptima posible.

logo-once.png

Tamén contou coa colaboración dos autores das obras seleccionadas e incluso contou co interese do artífice do museo urbano Eduardo Hermida.

Captura de pantalla 2024-02-29 100451.jpg

Datos clave!

Tocando as meninas:

  • É unha combinación de maquetas, audios e códigos Navilens que fai disfrutar da arte urbana con outros sentidos que no son a vista. 
  • É aplicable a outros “museos urbanos”.
  • Está en crecemento e conta co respaldo da ONCE para o seu desenvolvemento e expansión. 
  • É apoiado por o impulsor de Meninas de Canido, Eduardo Hermida, para avanzar e facerse realidade.
  • Intégrase no Plan de convivencia e Benestar do noso centro. 
  • Ten moi baixo coste, o que fai viable a súa implementación. 

Coñece ás Meninas de Canido

Details

Visitando ás Meninas de Canido

Details

Visitando a Fundación ONCE

Descargar Os robots do pazo visitan á ONCE [26.92MB]
Details

Síntenos!

Ti tamén es dos que especulan co significado dos carteis que apareceron polo IES de Fene? Dende o club de ciencias queremos dar luz a este misterio, presentando oficialmente o proxecto no que están a traballar “Os robots do pazo” ou ⠨⠕ ⠎ ⠗ ⠕ ⠃ ⠕ ⠞ ⠎ ⠙ ⠕ ⠏ ⠁ ⠵, como se pode leer nos carteis. Tocando ás Meninas é o nacemento dun proxecto que pretende acercar a arte urbana de Canido, ubicado en Ferrol, ás persoas con dificultades visuais. Para superar o reto, que se presentará no First Lego League, o equipo de rapaces e rapazas están elaborando maquetas e aplicando as novas tecnoloxías as obras que enchen as rúas deste barrio. Para a elaboración deste proxecto sobre @asmeninasdecanidoficial no @concellodeferrol, cóntase coa colaboración dos artistas,entre eles @nankayshan_rafael_blanco, e da @fundaciononce.
Details

Saímos no telexornal!

Descargar VIDEO-2024-04-03-15-05-54.mp4 [30.98MB]
Details

National Innovation Award!

Descargar HD con nombres al hablar.mp4 [450.7MB]
Details

Pinceladas do proxecto!

Details

Preme e visita o noso Stand!

Descargar Stand Os robots do pazo.mp4.2 [117.05MB]
Details

Entrega de diplomas 23/24

Details

Coñece os códigos Navilens que aparecen nas obras!

Descargar ¿Qué es NaviLens.mp4 [16.7MB]
Details

Dando voz ós autores e autoras!

Para completar ás maquetas, engadíronse uns códigos integradores e innovadores chamados Navilens. Dende eles podes acceder a información que os artistas consideraron que querían compartir con todos nos.

Por un lado, temos a Ana e Lucia Escriga que foron as encargadas de realizar a obra das meninas galegas de foliada.

Preme en Meninas Galegas para escoitalas.

PHOTO-2023-12-12-11-15-11.jpg

Por outro lado, temos a Rafael Blanco, que nos fala sobre o seu estilo e da causa pola que as súas obras son de caracter xeométrico.

Preme en Meninas de campo para escoitalo.

Boceto Meninas de Canido2023. Rafael Blanco (Nankayshan) .jpg

Makey-Makey: conectando Scratch co teu mundo real

Para integrar os audios na maqueta usouse Makey-Makey e a integración dun pequeno programa en Scratch.

Makey-Makey é unha placa similar ao controlador dunha consola de videoxogos que simula ser un teclado ou un rato, permitindo enviar comandos ao ordenador ao que está conectado a través dun porto USB. En lugar de pulsar os botóns, o que facemos é pechar o circuíto mediante contactos ou pinzas de cocodrilo e deste xeito simulamos ter pulsado un botón. Deste xeito, permítenos converter calquera obxecto da vida cotiá nun teclado, un controlador ou un rato.

Captura de pantalla 2024-02-27 103219.png

Para iso deseñamos un sistema no que colocamos un cadro sobre un material condutor e a medida que esa persoa toca a superficie da obra, apreciando diferentes texturas, volumes... pecha o circuíto deseñado coa placa e estaría escoitando. unha descrición da pintura, ou do traballo que está a realizar coas mans.

Captura de pantalla 2024-02-27 103247.png

Comparte o portafolios!

Comparte "Tocando ás Meninas"

Contáctanos

Nerea Vilela Barreira's profile picture

Para saber máis podes seguirnos  no noso Instagram: ConCienciaFene

Tamén en: Neretam

Como nos organizamos?

Evidencias para xustificar a Área 1.

Para organizar e xestionar o proxecto usamos varias vías:

  • Por unha parte, o centro ten unha extensión de google (@iesdefene.gal) dende a cal o profesorado que participa no Club de Ciencias se encarga de compartir o material e seguir unha folla de ruta para obter o éxito [Evidencia 1.1.B2.2.] .

Captura del vídeo compartido en Drive donde se puede observar la organización del proyecto.

 

  • Por outra banda, para comunicarse coa Fundación Social da ONCE, usouse unha línea de correos [1Evidencia 1.2.B2.1.] e reunión por video chamada mediante Google Meet [2 Evidencia 1.2.B2.1.] . O proxecto que se está elaborando presentarase no First Lego League.

Captura de pantalla 2024-02-13 150427.png

[2 Evidencia 1.2.B2.1.]

 

  • Para contribuir ó plan de benestar e convivencia do centro, toda a información é facilitada por uns códigos QR accesibles Navilens  que estarán moi presentes ó longo de todo o proxecto, xa que en si mesmo é diseñado para mellorar a convivencia e o benestar do alumnado e sociedade en xeral [Evidencia 1.5.B2.2.].  Para saber máis sobre Naviles preme a seguinte ligazón.

Navilens.png.1

 

Descarga a aplicación e lee o seguinte código para vivir a experiencia en primeira persoa:

Captura de pantalla 2024-02-13 155906.png

Que contidos dixitais imos traballar?

Evidencias para xustificar a Área 2.

O proxecto ten unha parte tecnolóxica na que se programa unha placa para que o usuario poida disfrutar dun audio descriptivo a maiores de tocar as maquetas. Para esto:

  • Realizouse unha selección previa entre os recursos de programación [Evidencia 2.1.B2.3.]. No noso caso decidiuse usar Makey-Makey programado con Scratch.

Banco de recursos.png

[Evidencia 2.1.B2.3.]

 

  • Utilizamos medidas de seguridade para evitar a perda de información en situacións de edición compartida de contidos educativos dixitais, como se pode ver no vídeo [Evidencia 2.2.B2.2.].

Captura de pantalla 2024-02-27 113007.png

[Evidencia 2.2.B2.2.]

Que estratexias usamos para favorecer o ensino e a aprendizaxe?

Evidencias para xustificar a Área 3.

  • Para a realización óptima do proxecto, o equipo docente diseñou unha folla de ruta en onde se poden ver as distintas fases polas que pasa o traballo. Sempre buscando que o ensino-aprendizaxe sexa dinámico e colaborativo. Na seguinte entrada do blog pode verse o pdf [Evidencia 3.1.B2.2.]
  • Para axudar a que se logre seguir a folla de ruta e se cumpran os tempos de cada sprint, mantense contacto entre tódolos membros do equipo, rapaces  entre 11 e 16 anos. Mediante foros, atención personalizada e documentación compartida en Abalarbox crease unha rede de comunicación que permite acadar o éxito. [Evidencia 3.3.B2.1.]

Captura de pantalla 2024-03-13 165317.png

Folla de ruta [Evidencia 3.1.B2.2.]

Como avaliamos?

Evidencias para xustificar a Área 4.

Para a recollida de datos elaboráronse diversos instrumentos de avaliación: rúbricas internas e actividades interactivas en Educaplay durante o desenvolvemento do proxecto e rúbricas oficiais do FLL para avaliar o resultado final do proxecto. [Evidencias 4.1.B.2.2.]

  • Actividade interactiva en Educaplay para avaliar os coñecementos adquiridos na programación con Scratch:

crucigrama2.png

  • Rúbricas internas, que se usarán na Aula Virtual, usadas para avaliar ó alumnado durante o periodo de elaboración do proxecto:
    • Rúbrica para avaliar o audio:

Cap.Audio.png.3

    • Rúbrica para avaliar as maquetas:

cap.Maquetas.png.3

Para a comunicación coa familia e telos ao tanto dos resultados na materia de avaliación vamos a usar as plataformas máis relevantes: Espazo Abalar e o Xade. [Evidencias 4.3.B.2.2.]

  • Espazo Abalar:Espazo abalar dif.png
  • Xade:xade difulminado.png.1

 

Como garantimos a inclusión e a autonomía do alumnado?

Evidencias para xustificar a Área 5.

Farase uso de rampas dixitais, que son dispositivos que teñen o propósito de  facilitar o acceso e o uso das ferramentas informáticas ás personas con discapacidade [Evidencias 5.1.B.2.2]. No caso que nos ocupa ao longo do proxecto, estamos tratando con persoas con dificultades visuais e para que o alumnado se poña en situación trabállase con:

  • Línea Braille (Qué é?)linea-braille-conexion-bluetooth-blog-acens-the-cloud-hosting-company.jpg
  • Apolo ONCE:  reproductor de películas audiodescritas que permite que se disfrute unha película dende outra pespectiva. Captura de pantalla 2024-04-09 191831.png.1

Tamén se  contará con distintos tipos de materiais que empregan as tecnoloxías dixitais para resolver dúbidas e aclarar conceptos sobre os efectos de son de xeito máis práctico e lúdico ou ofrecer recursos adicionais [Evidencias  5.2.B2.2].

Para interiorizar Scratch e o uso da placa  Makey-Makey ofertaranse actividades de diversas dificultades, por exemplo:

De que xeito promovemos a alfabetización dixital dos/as estudantes?

Evidencias para xustificar a Área 6.

Configurase un formulario para que o alumnado poida cualificar as achegas doutros compañeiros e compañeiras cun like ou dislike e analizar os seus efectos. Na seguinte ligazón pódese ver un vídeo onde se mostra dito formuario [Evidencia 6.2.B.2.1.] 

O obxectivo desta actividade foi a selección consensuada dos murais que se seleccionaron para a realización do proxecto. Na descripción do propio Form pódese leer de forma detallada como se procederá tanto á hora das votacións como na obtención dos resultados.

Captura de pantalla 2024-04-21 150644.png

Empréganse as tecnoloxías dixitais para crear contidos que permitan expresar ideas, coñecementos, sentimentos, etc. en distintas linguaxes e formatos de forma accesible. Para esto usouse Canva para educación traballando en equipo sendo o plan perfecto para crear y colaborar facilmente incluindo funcións increíbles para dar un empuxón á productividade e a creatividade. Entre outros contidos, realizouse:

Captura de pantalla 2024-04-21 133837.png

Captura de pantalla 2024-04-21 133907.png

  • Presentación esquematizada do proxecto [Evidencia 6.3.B.2.2]: PDF que se pode ver na seguinte sección.

Organizouse un taller para facer partícipes ás familias do proxecto. Nel o alumnado explicou como configurar os dispositivos móbiles, instalando a aplicación Navilens e explicando o seu uso, e resolvendo os problemas máis frecuentes relacionados coa conectividade e a descarga de arquivos [Evidencias 6.5.B.2.3.].

Esquema do proxecto! [Evidencia 6.3.B2.2.]