Acceder

MEU PORTAFOLIOS DIXITAL

Perfil breve descrición do teu perfil profesional:

 

datospersoais

https://www.edu.xunta.gal/centros/iessardineira/node/1962

Xefe/a do Departamento de Relixión Católica15027770 - IES A Sardiñeira01/09/202231/08/2026

 

Avaliación e cualificación

Avaliación

Final de Xuño

Procedementos: Comunicación interdisciplinar en Abalar con todo o alumnado e titores a partir da Aula Virtual.

Instrumentos: A partir de www.anayadigital.com : as probas interactivas da autoavaliación.

Cualificación final

procedemento para obter a cualificación final de curso: manter a calificación media das avaliacións anteriores e sumar, se houbera, os resultados positivos das tarefas engadidas na avaliación final.

Proba extraordinaria de xuño

Semellante ás probas interactivas podéndose facer de xeito presencial/ manual se procede.

Alumnado de materia pendente

Criterios de avaliación: 

Comunicacións cos alumnos, titores e envío de respostas ás tarefas publicadas. Actividades de reforzo do tratamento da diversidade e textos complementarios.

 

 

Criterios de cualificación: Actividades e textos complementarios en www.anayadigital.com  seleccionados a través da páxina de recursos abalar para a asignatura.

Procedementos e instrumentos de avaliación dos que superaron todas as avaliacións:

 poderán reforzar ou ampliar os contidos estudados utilizando os recursos dixitais dispostos.

 

 

Metodoloxía e actividades de xuño (recuperación, repaso, reforzo, e no seu caso, ampliación)

Actividades

Continuación da metodoloxía TIC empregada anteriormente.

Metodoloxía (alumnado con conectividade e sen conectividade)

Intercambio de información cos titores en caso de non ter contacto dixital ou por e-mail, e páxinas web públicas dispoñendo de conectividade.

Materiais e recursos

Publicados a través de 

  https://www.edu.xunta.gal/centros/iessardineira/aulavirtual/

           para acceso a todos os implicados na formación.

 

  702400 - Relixión católica (secundaria)

 

 

Reflexións: reflexións sobre polo menos unha das cuestións expostas na sección Comunicarse e compartir do módulo 2. 

 

https://drive.google.com/file/d/1SkXy5laI57yeL6JACmQTozByiX4e-AK4/view?usp=drive_link

 

 

https://platega.edu.xunta.gal/mod/assign/view.php?id=277428

 

Tarefa final: 

A avaliación é un elemento fundamental no proceso de ensino e aprendizaxe. 

Desde esta perspectiva, entre as súas características diremos que será:

  Clave 1: Auténtica e transferible 

 

Por estar inmersa no proceso de ensino e aprendizaxe do alumnado, co fin de detectar as dificultades no momento en que se produzan, pescudar as súas causas e, en consecuencia, adoptar as medidas necesarias que permitan ao alumnado continuar o seu proceso educativo.


Formativa, é dicir, proporcionando unha información constante que permita mellorar tanto os procesos como os resultados da intervención educativa.
Integradora, por ter en consideración  a achega de cada unha das áreas á consecución dos obxectivos establecidos para a etapa e ao desenvolvemento do perfil de competencia establecido para a Educación Secundaria.


Obxectiva, xa que o alumnado ten dereito a ser avaliado conforme a criterios de plena obxectividade, e a coñecer os resultados das súas aprendizaxes para que a información que se obteña a través da avaliación teña valor formativo e comprométao na mellora da súa educación. Deste modo, na avaliación do proceso de aprendizaxe do alumnado consideraranse as súas características propias e o contexto sociocultural do centro.

A avaliación debe considerarse un elemento inseparable da práctica educativa, que permite coñecer a situación na que se atopa o alumnado para poder realizar os xuízos de valor oportunos que faciliten a toma de decisións respecto ao proceso de ensino-aprendizaxe.

 Procedemento de avaliación 

Avaliación inicial
A avaliación inicial realizarase polo equipo docente do alumnado durante o primeiro mes do curso escolar, e terá en conta:
+ a análise dos informes persoais da etapa ou o curso anterior.
+ outros datos obtidos polo profesorado sobre o punto de partida desde o que o alumno ou a alumna inicia as novas aprendizaxes.

O equipo docente, como consecuencia do resultado da avaliación inicial, adoptará as medidas pertinentes de apoio, ampliación, reforzo ou recuperación para aqueles alumnos e alumnas que o precisen ou de adaptación curricular para o alumnado con necesidade específica de apoio educativo.

Para iso, é conveniente iniciar o curso con actividades para activar no alumnado os coñecementos e destrezas traballados con anterioridade, traballando os aspectos fundamentais que o alumnado debería coñecer ata o momento. De igual modo débense propoñer actividades  que nos permitan coñecer realmente as destrezas e os coñecementos que posúen os alumnos e as alumnas de cada grupo, a fin de abordar o proceso educativo realizando axústes pertinentes ás necesidades e características tanto de grupo como individuais para cada alumno ou alumna, de acordo con o establecido no marco do Plan de Atención á Diversidade.

 

Clave 2: Claridade e transparencia: Avaliación continua

A avaliación do proceso de aprendizaxe terá en conta o progreso xeral do alumnado a través do desenvolvemento dos distintos elementos do currículo.

A avaliación terá en consideración tanto o grao de adquisición do perfil competencial de saída do alumnado para a Educación Secundaria como o logro dos obxectivos da etapa. O currículo para a Educación Secundaria está centrado no desenvolvemento de capacidades que se atopan expresadas nas competencias específicas das áreas curriculares da etapa. Estas aparecen concretadas mediante os criterios de avaliación que se elaboraron para cada ciclo e que, por tanto, mostran unha progresión na consecución das devanditas competencias específicas. Os criterios de avaliación serán o referente fundamental para valorar o grao de adquisición das competencias específicas.

O enfoque dado aos criterios de avaliación, facilita a adecuación e os procesos principais a desenvolver e avaliar no alumnado.

No contexto do proceso de avaliación continua, cando o progreso dun alumno ou alumna non sexa o adecuado, estableceranse medidas de reforzo educativo. Estas medidas adoptaranse en calquera momento do curso, tan pronto como se detecten as dificultades e estarán dirixidas a garantir a adquisición das competencias imprescindibles para continuar o proceso educativo.

A avaliación das aprendizaxes do alumnado levará a cabo mediante as distintas realizacións deste no seu proceso de ensino-aprendizaxe a través do uso  de instrumentos de avaliación variados, diversos, accesibles e adaptados ás distintas situacións de aprendizaxe, que permitan a valoración obxectiva de todos.

 

Clave 3: Realimentación: Avaliación final ou sumativa.


É a que se realiza ao termo dun período determinado do proceso de ensino-aprendizaxe para determinar se se alcanzou dunha forma adecuada a adquisición prevista das competencias específicas e en que medida alcanzounas cada alumno ou alumna do grupo-clase.

É a conclusión ou suma do proceso de avaliación continua na que se valorará o proceso global de cada alumno ou alumna. Na devandita avaliación teranse en conta tanto as aprendizaxes realizadas en canto aos aspectos curriculares de cada área como o modo en que desde estes contribuíron á adquisición das competencias específicas.

A avaliación e a promoción do alumnado con necesidades específicas de apoio educativo con adaptacións curriculares será competencia do equipo docente coa participación do profesorado especialista, de acordo con o establecido nas mesmas. Cando a adaptación curricular sexa significativa, a avaliación realizarase tomando como referente os obxectivos e os criterios de avaliación fixados nas devanditas adaptacións: proporcionanse diferentes tipos de feedback.

  Os referentes para a avaliación serán: 
O perfil de saída, que define as competencias clave que o alumnado debe desenvolver coas orientacións sobre o nivel de desempeño esperado ao termo da Educación Secundaria que se establecen nos descritores operativos.
As competencias específicas da área, que serán comúns para todos os ciclos da etapa que establecen o nivel de desempeño esperado e indícannos os descritores operativos aos que se dá resposta desde esta.
Os criterios de avaliación das diferentes áreas curriculares, como orientadores de avaliación do proceso de ensino e aprendizaxe. Estes criterios establécense para cada ciclo e concretaranse para cada curso nas súas distintas unidades didácticas.

En cada avaliación, o profesor ou a profesora, o departamento, o seminario ou o equipo docente decidirá o peso que na cualificación final de cada trimestre e área terán os instrumentos de avaliación utilizados para o seguimento das aprendizaxes dos seus estudantes. Para a súa determinación, poden apoiarse nunhas táboas:

 

Clave 4. Participación activa:  FERRAMENTAS DE AVALIACIÓN:    


Ferramentas de avaliación do traballo competencial: Moodle.   

 
Probas de avaliación propostas na Aula Virtual.


Evidencias dos saberes, faceres e actitudes aprendidas. autoavaliación.   

 

Contidos en Agueiro: avaliación por pares: exposición  das unidades didácticas.

 

Unidade didáctica1:
  Cal é o maior misterio da realidade?
 
 

 Contidos e Competencias

Observo e descubro. Valoro e interpreto. Actúo. Celebro. 

CCL, CD, CPSAA,CCEC.

Evalúo as miñas aprendizaxes. Rúbrica de traballo. cooperativo. 
Criterios de avaliación* Tipo de instrumento* Grao mínimo de consecución* % peso
100
CA1.1 Describir e aceptar os trazos e dimensións fundamentais da identidade persoal, analizando relatos bíblicos de vocación e misión, así como outras biografías significativas.
Táboa de indicadores
Descripción e análise coherentes.20


    

7.3. Clave 5. Reflexión:

A avaliación levará a cabo polo equipo docente mediante a observación continuada da evolución do proceso de aprendizaxe de cada alumno ou alumna e da súa maduración persoal. 

Os procedementos de avaliación indican como, quen, cando e mediante que técnicas e con que instrumentos obterase a información. Son os procedementos os que determinan o modo de actuar na avaliación e fixan as técnicas e instrumentos que se utilizan no proceso avaliador.

Neste sentido, as técnicas e instrumentos que empregaremos para a recollida de datos e que responden ao «Como avaliar?» serán:

Técnicas
As técnicas de observación continuada, que avaliarán a implicación do alumnado no traballo cooperativo, expresión oral e escrita, as actitudes persoais e relacionadas, e os coñecementos, habilidades e destrezas relacionadas coa área. 
As técnicas de medición, a través de probas escritas ou orais, informes, traballos ou dossieres, caderno do alumnado, intervencións en clase.  
As técnicas de autoavaliación, favorecendo a aprendizaxe desde a reflexión e a valoración do alumnado sobre as súas propias dificultades e fortalezas, sobre a participación dos compañeiros e compañeiras nas actividades de tipo colaborativo e desde a colaboración co profesorado na regulación do proceso de ensino­aprendizaxe.

Instrumentos
Utilízanse para a recollida de información e datos, e están asociados aos saberes, actitudes e faceres avaliables. Son múltiples e variados, destacando entre outros:

Para a avaliación do proceso de aprendizaxe do alumnado
Rexistros ou escalas: 
Evolución da ortografía do ciclo/curso.
Participación en traballos cooperativos.
 

Comentarios

Debes estar rexistrado para poder comentar.