Actividade para Plan Proxecta Meteoescolas onde o alumnado realizará un programa capaz non só de ler a temperatura do ambiente senon de gardar as temperaturas máximas e mínimas cunha placa controladora Micro:bit e o software en liña MakeCode Micro:bit.

Placa Micro:bit

Obxectivos.

Esta actividade está basada na recollida en https://microbit.org/pt-pt/projects/make-it-code-it/max-min-thermometer/  que aparece nos proxectos de Micro:bit.

• Interese no rexistro das medidas metereolóxicas.
  • Programar un termómetro con memoria de máximas e mínimas.
  • Empregar unha placa controladora e un entorno de programación por bloques.

Materiais

• Placa controladora Micro:bit
  • Cable USB e/ou soporte para pilas (opcional).
  • Ordenador con conexión a internet o teléfono móbil con Bluetooth e app Micro:bit instalada.
  • Fonte de calor ou frío.
  • Papel milimetrado para facer un seguemento diario das temperaturas (opcional).

A placa Micro:bit contén un termómetro

A placa controladora Micro:bit v2 contén tén as seguintes partes e sensores:

microbit-hardware.gif

Dentro dos sensores atopamos o sensor de temperatura que é o que empregaremos no noso programa. O sensor de temperatura integrado na CPU (unidade central de procesamento) da micro: bit mide a temperatura en ºC (centígrados).

Programamos en MakeCode Micro:bit

A Micro:bit pode ser programada con diferentes linguaxes (mesmo con Scratch se tés Bluetooth no ordenador!!!). Para o noso propósito, a mellor opción é empregar un diagrama de bloques na dirección

• Este programa usa tres variables para rexistrar as temperaturas mínima e máxima: o temp actual. Para ler a temperatura nese momento, o max é o máximo e min é o mínimo.
  • Cando o programa comeza, todos teñen o mesmo valor. Un bucle infinito (para sempre = para sempre) garante que se realiza unha nova lectura cada dous segundos e, a continuación, o programa compara a temperatura actual coas variables máximas e mínimas.
  • Se a temperatura actual é inferior a (<) o valor almacenado na variable min, o valor na variable min cambia para rexistrar este novo mínimo.
  • Se a temperatura actual é maior que (>) (maior que) o valor da variable máxima, entón é o valor da variable máxima cambia para rexistrar este novo máximo de temperatura.
  • Sempre que se executa o bucle infinito, o programa fai parpadear un punto na pantalla LED para informarlle de que funciona.
  • Preme o botón A para ver o mínimo e o botón B para ver o rexistro de temperatura máxima.
  • Podes deixar o micro: bit funcionando durante 24 horas, gravar sempre as temperaturas máxima e mínima ao mesmo tempo nunha táboa e reiniciar o dispositivo.

O programa que creemos con esta descripción pode quedar aproximadamente así:

microbittemperatura.png

Ao rematar, primeiro probamos o noso programa no simulador, e despois descargámolo. Para pasalo á Micro:bit temos que tela conectada vía USB ao noso PC e copiar o arquivo descargado no seu cartafol. E listo!! Quecemos e arrefriamos á nosa plaquiña para  probar o programa!!!

Se non tés tempo de programar e queres simplemente probar o noso prototipo podes descargar o programa do seguinte arquivo adxunto.

Posibles melloras

• Compara as lecturas con outro termómetro. Que exactitude ten o micro: bit?
  • Converte a temperatura en Fahrenheit.
  • Usa a comunicación de radio entre dúas micro:bit para enviar a lectura de temperatura a outra.

Actividades no Club de Ciencia

Creative Commons